Wednesday, April 29, 2009

Ketika cinta bertasbih movie

Posted by Fah@Umi at 8:19 AM



Mmm..cinta! menurutku, sekalipun cinta telah kuuraikan dan kujelaskan dengan panjang lebar.

Namun jika cinta kudatangi aku malu pada keteranganku sendiri


Meskipun lidah ku telah mampu menguraikan dengan terang, namun tanpa lidah, cinta ternyata lebih terang sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya.

kata-kata pecah berkeping-keping begitu sampai kepada cinta dalam menguraikan cinta, akal terbaring tak berdaya, bagaikan keledai terbaring dalam lumpur, cinta sendirilah menerangkan cinta dan percintaan

Anna anthafunnisa


Jiwang !! jiwang !! blog ini memang jiwang, sesuai dengan hati dan perasaan tuannya, hehehe...mengaku secara terang-terangan walaupun sudah ramai kawan yang mengutuk dan mengeji, aku tak kisah kerana aku ingin menjadi diri sendiri, bukan nk jadi orang lain..huhuhu...aku mang jiwang, dan sukakan seni, suka sastra, menghayati setiap novel yang aku baca, klu citer sedih, nangis la jadinya...klu klaka, ketawa sorang2..hehe..

tak sabar-sabar nak tengok citer ni walaupun novelnye sudah habis ku bace, 2 bijik tu, teballl !!....camne tau tebal walaupun bace dalam ebook?..hehehe...tapi mang teballll ar, amik masa utk aku habiskan, aku ni dah la x cukup masa sokmo, tp akhirnya habis jugak, aku dan citer sinopsisnya pada posting yang dlu...

bulan jun ni akan ditayangkan, tp kat indonesia, cian aku kt malaysia ni..bile agaknya akan ditayangkan kt malaysia..hmm..

aku x dapat bayangkan, tgk filemnye nanti, adakah bilikku akan banjir lagi, sbb bace novelnye pun dah berderai-derai air mata, ni klu tgk ni, mesti tgk ngan kwn2, maknenye aku kene tahan sebab kene kutuk lagi la jawabnye..wat2 relax ajer..hihihi

aku pencinta sastra





8 comments on "Ketika cinta bertasbih movie"

Sasya Willis on April 29, 2009 at 6:31 PM said...

ko memang jiwang fah.hehe.
tapi takpe aku pun jiwang gak..kadand2 r.he2
aku dah malas nk baca novel.takde ms la.huhu ;)

~Cinta Cukulet~ on April 29, 2009 at 9:47 PM said...

eh..citer ni ada movie gak? bestnye hehe..saya suka azzam hikhik

Rantong on April 30, 2009 at 2:34 PM said...

Salam ziarah. Mungkin ini dapat membantu kita diwaktu gawat sekarang.

Rancangan "Who Wants To Be A MillionaireBlogger.Net" kini, ke udara di screen komputer anda. Sertai & daftar sekarang. Kemasukan adalah PERCUMA...

maymay on April 30, 2009 at 4:42 PM said...

rajinnya baca buku..hehhe heheh

mintak resit buku bleh?

:D

rizz on May 1, 2009 at 3:47 AM said...

wahh sedeynya cte nii.nk tgokk huhu

Yuna@Fah on May 7, 2009 at 1:38 AM said...

to sasya willis
aku pun kekadang je bace, klu ade novel yg btl2 best je bt bace..tu pun amik mase dkt 2 minggu br nk abis..hehe

to adik chenta cukulet
akak pun suke azzam...hehe..

to rantong
ok2

to maymay
resit xde, hehe..dah ilang, dah lame da ni..hehehe

to rizz
lmbt lg kot br ditayang kt malaysia.huhu

Shah8 on June 12, 2009 at 11:24 PM said...

hi.. sja singgah..

sy pminat pak habiburrahman dari malaysia..
hampir smua karya dia sy follow..
dan kcb bg sy adlh karya terbaik kang abik..

sy dimaklumkan oleh teman dr Indonesia bhwa kcb the movie akn ditygkn serentak di 8 buah negara termasuk Malaysia pd 11 jun aritu..

tapi setelah sy rujuk pd tgv n gsc malaysia, ternyata malaysia terpaksa dikecualikan (mungkin ditangguhkan) disebabkan konsep pembatasan yg dibuat oleh krajaan. 1 bulan 1 film dari Indonesia. currently tgh tyg ku tunggu jandamu.

so bila kcb the movie akn ditygkn di Malaysia? kita sma2 tgu je la..

Yuna@Fah on June 13, 2009 at 6:22 PM said...

terima kasih shah for yr info..ye, kita nantikan ^_^

Post a Comment

 

^_^PeLaNGii KeHiDuPaN^_^ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal