Wednesday, April 8, 2009

Siapakah dia yang tidak boleh dicuri ?

Posted by Fah@Umi at 8:30 PM
Dia tidak meminta bayaran, namun menciptakan banyak kenalan.

Dia memperkaya mereka yang menerimanya, tanpa melaratkan mereka yang memberinya.

Dia terjadi hanya sekejap namun kenangan tentangnya kadang-kadang bertahan selamanya.

Tak seorangpun yang kaya mampu bertahan tanpa dia, dan tak seorangpun yang begitu miskin tetap menjadi lebih kaya daripada manfaatnya.

Dia menciptakan kebahagian di rumah, mendukung niat baik dalam perniagaan dan merupakan tanda balasan dari kawan-kawan.

Dia memberi istirahat untuk rasa letih, sinar terang untuk rasa putus asa dan sinar mentari bagi kesedihan.

Namun dia tidak dapat dibeli, dipinjam atau dicuri kerana dia adalah sesuatu yang tidak berguna sebelum diberikan kepada orang lain.

Siapakah si dia?


Dia-lah yang bernama senyuman!

Senyum-senyum selalu! emotions

Lagu Senyum

senyum seindah
suria yang membawa cahaya
senyumlah dari hati
duniamu berseri

senyum umpama titian
dalam kehidupan
kau tersenyum kutersenyum
kemesraan menguntum

senyum..kepada semua
senyumanmu amatlah berharga
senyum..membahagiakan
dengan senyuman terjalinlah
ikatan..

senyumlah engkau..
jika engkau mahu orang lain tersenyum padamu
..


sumber :www. iluvislam.com

sebenarnya aku ni seorang yang susah nk senyum, cetung sokmo bak org ganu kate...dan aku dapat petua dari seorang kawan, die suh aku praktise senyum depan cermin dan bile bgn je dr tidur terus senyum katenya, dan insyaAllah harimu pasti akan ceria....aku tgh amalkan...hehehehehe....:D






6 comments on "Siapakah dia yang tidak boleh dicuri ?"

~Cinta Cukulet~ on April 8, 2009 at 9:13 PM said...

selalu tersenyum depan komputer hehe

rina-chan on April 8, 2009 at 11:04 PM said...

yep2..smile always~
smile brightten our day
=)

rizz on April 8, 2009 at 11:19 PM said...

wahh sgt bererti entry u ni..yee senyuman 1 sedekah hehehe

Yuna@Fah on April 9, 2009 at 8:32 AM said...

to cinta cukelet ~~ yuna pun slalu mcm tu smpai kawan kate yuna pelik, hehehe...

to rina-chan ~~ thanks...awk pun senyum2 la slalu..

to rizz ~~ yaa...senyumlah dari hati, duniamu kan berseri..:D

syah shah on April 9, 2009 at 8:58 PM said...

Depan kompiter terkadang bukan setakat senyum, siap sengih... Kadang-kadang terus gelak... Hahahahah :P :P

Chantek on April 10, 2009 at 10:38 AM said...

sama la, sy pun mcm tu jugak...hehe

Post a Comment

 

^_^PeLaNGii KeHiDuPaN^_^ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal