Thursday, February 12, 2009

Boikot Boikit

Posted by Fah@Umi at 1:34 AM

Assalamualaikum…


mesti yang bace posting aku kali ni x penah dengar kan tajuk kat atas, aku reka je tu..aku mang suke reka yang ngarut-ngarut ni...hehehe..Ni lah kali pertama aku kene tag, dan orang yang bertanggungjawab yang mengetag aku adalah pakcik kepada aicah..


kalau boikot-boikot ni, Kalau deri segi makanan segera aku xde lah susahnye sgt nk boikot sbb aku kurang jugak makan makananasegera cam KFC, Mc D, Pizza and etc…sebab mahal sgt, klu nk mkn ayam goreng, beli je la kt pasar malam, kalau nk makan burger, beli kat ramlee burger, klu nk mkn pizza, beli kat kedai roti, ade jgk pizza yg RM1.50 tu, klu nk mkn kentang lak, beli kt pasaraya tu, n blk goreng…hehehe….tp tipu sesangat la kalau nk kate aku x penah langsung mkn kt KFC, Mc D, Pizza tu, mkn jgk, tp kire klu setahun tu ade la dlm 2 kali kot aku masuk kt restoran tu..huhu..skarg kite boikot !!...(mampu ke aku…hehehe..aku mesti boleh !!! )


ade jugak yang susah nk boikot tu, sebab dah biase guna barang tu dan tengah guna barang tu, contohnya nokia, nak guna yang lain kene beli lak, mahal tu…tapi insyaAllah yang mampu aku boikot, aku akan boikot..


antara yang dikehendaki oleh tag tu…


List down 5 of the products from the list below that you are boycotting, and then list down 5 of the products that you will try your best to boycott, and finally list another 5 of the products that you find it hard to boycott, and tag 5 others.

This tag is to get everyone to read the list below carefully and identify which products affects your life and the lives of the Palestinians most! You can also compare your list with your friends and see : if they can boycott one product that you haven't been boycotting, why can't you start to boycott the product too?

5 products i'm boycotting
1. KFC
2. 7 Elevent
3. Mc Donald
4. Loreal
5. Maybelline

5 products i will start to boycott
1. Johnsons & Johnsons
2. Kotex
3. Coca-Cola
4. Disney
5.

5 products that i find hard to boycott
1. Maggi ( ketika kesempitan melanda diriku, dah sebati sejak kecik ni)
2. Nokia ( yang aku guna sekarang)
3. Tesco ( selalu jugak pegi ni)
4. Nestle ( banyak sgt produk Nestle ni kt pasaran )
5. Intel ( yang mang aku guna skang )

Belilah barangan buatan malaysia...huhu

0 comments on "Boikot Boikit"

Post a Comment

 

^_^PeLaNGii KeHiDuPaN^_^ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal